Napredna pretraga  

Vesti:

Autor Tema: RU-20 problem sa baterijama  (Pročitano 6321 puta)

z34pec

  • Gost
RU-20 problem sa baterijama
« poslato: 03.07.2014. 22:52 »

Zdravo,
Savez Radio amatera Makedonije je dobio od Vojske RM 20-ak komada RU-20 koji su navodno u dobrom stanju.
Juce sam probao da "ozivim" jedan sledeci originalna JNA uputstva ali na zalost nista.
Danas sam izmerio napon na bateriji i on iznosi 2.5V. Sa generatorom sa uspeo da dovedem napon do 9.6V ali nazalost samo toliko. Napon malo po malo padne tako da tih 9.6V nisu konstantni.
Probao sam da vidim dali su nam poslali i punjace ali na zalost nista od toga.
Interesuje me kako mozemo ove baterije da vratimo za ponovni rad ?
Dali se moze unutrasnjost izvaditi i umesto toga staviti 21 bateriju Ni-MH ili slicnu i time koristiti obicni punjac za Ni-MH baterije ?
Isto taka interesuje me kako bi se uradilo eksterno napajanje za ovu stanicu u pogledu kontakta.
Dali neko zna za modificirano resenje biraca gde umesto dugmeta ima displej i podesavanje se radi putem potenciometara ?
Video sam da to ima, ali me interesuje dali je neko vec to uradio kod sebe i sta kosta u pogledu visine investicije ?

Svako iskustvo u vezi ovoga je dobro doslo.

Pozdrav,
Z34PEC
Sačuvana

RoRa

  • 4
  • ****
  • Poruke: 71
    • Imejl
Odg: RU-20 problem sa baterijama
« Odgovor #1 poslato: 04.07.2014. 18:51 »

Baterija je najverovatnije propala i mora se zameniti. Međutim, nije dovoljno kupiti nove NiMH akumulatore i vezati ih u seriju jer zbog serijske veze moraju biti i "upareni" po kapacitetu. Za fabriku to nije problem ali za amatere je to praktično nerešiv problem.
Moj RU-20 ima ugrađen klasičan ispravljač u ispražnjenoj kutiji baterije. Kutiju je moguće isprazniti ako se bušilicom uklone nitne kojima je poklopac vezan za kutiju.  Baterije su od kutije odvojene perforiranim plastičnim "ćebetom". U kutiji ima mesta i za manji NF pojačavač sa zvučnikom.
Zlatko iz Umaga nudi digitalnu glavu za RU-20 za oko 100Eura ali zahteva da mu se pošalje originalna glava.
Sačuvana

z34pec

  • Gost
Odg: RU-20 problem sa baterijama
« Odgovor #2 poslato: 04.07.2014. 22:39 »

Baterija je najverovatnije propala i mora se zameniti. Međutim, nije dovoljno kupiti nove NiMH akumulatore i vezati ih u seriju jer zbog serijske veze moraju biti i "upareni" po kapacitetu. Za fabriku to nije problem ali za amatere je to praktično nerešiv problem.
Moj RU-20 ima ugrađen klasičan ispravljač u ispražnjenoj kutiji baterije. Kutiju je moguće isprazniti ako se bušilicom uklone nitne kojima je poklopac vezan za kutiju.  Baterije su od kutije odvojene perforiranim plastičnim "ćebetom". U kutiji ima mesta i za manji NF pojačavač sa zvučnikom.
Zlatko iz Umaga nudi digitalnu glavu za RU-20 za oko 100Eura ali zahteva da mu se pošalje originalna glava.

Postovani,puno hvala na odgovoru.
Interesuje me uparivanje po kapacitetu i zasto je toliko to vazno, t.j. sta bi poslo ka zlu ako se upare baterije istog proizvodzaca i kapaciteta (1.2V - 2100 mAh na primer)
Isto tako video sam da postoje i pakovanja od 25.9 V sa strujom od 2 i vise Ah. Nadam se da bi ova isto tako odgovarala za nju. Trazi cu i valjda cu nesto naci u vezi ovoga.
Sto se tice glave, vec sam kontaktirao S52PC i dobio informaciju oko toga.
Pozdrav,
Sačuvana

RoRa

  • 4
  • ****
  • Poruke: 71
    • Imejl
Odg: RU-20 problem sa baterijama
« Odgovor #3 poslato: 05.07.2014. 12:39 »

Uparivanje po kapacitetu je OBAVEZNO iz sledećih razloga:
- podatak o kapacitetu jednog akumulatora je nominalan podatak, usrednjen za veliki broj akumulatora a dozvoljena  procentualna odstupanja kapaciteta pojedinih primeraka akumulatora proizvođač daje u detaljnim specifikacijama.
- ako se formira baterija u kojoj pojedinačni akumulatori (ćelije) imaju različit kapacitet dolazi do problema prilikom pražnjenja. Ćelija najmanjeg kapaciteta će se prva isprazniti i početi da "radi" u nedozvoljenom režimu a da se to praktično ne oseti na spoljnim priključcima akumulatora. Vrlo brzo, ćelija najmanjeg kapaciteta propada a to dovodi do propadanje baterije.
Navedeni problem može se izbeći uparivanjem po kapacitetu ili prazniti bateriju znajući kapacitet (izmeren) akumulatora koji je najslabija "karika" u lancu.
 
Sačuvana

Tono

  • Gost
Odg: RU-20 problem sa baterijama
« Odgovor #4 poslato: 10.07.2014. 08:44 »

Pozdravljen,

baterija za RU-20 može se obnoviti bez večih problema. Poklopac kutije na kutiju pričvrščen je vijcima M3, a sami baterijski članci u kutiju zaliveni su sa poliuretanskom penom. Demontaža starih članaka stoga je prilično nezgodna, lično sam članke doslovno vadio po komadičima. Kutiju sam posle toga pjeskario i ofarbao SMB bojom.

Samo "uparivanje" članaka nije potrebno, pošto se radi o serijskoj vezi. Slažem se, da najslabija karika diktira struju punjenja odn. pražnjenja, ali situacija u praksi nije kritična. Bitno je da svi članci imaju isti nazivni kapacitet i da su po mogučnosti isto istrošeni. Za amatersku upotrebu biti če dobri svi članci, koji se mogu nači za jeftine pare. Naime obnova same baterije sa kvalitetnim člancima prilično je skupa.

Moram potražiti fotgrafije moje obnove, koju sam obavio pre oko 10 godina. Kad jih nađem stavit ču jih na forum.

Lp,

Tono, S51AG
Sačuvana

RoRa

  • 4
  • ****
  • Poruke: 71
    • Imejl
Odg: RU-20 problem sa baterijama
« Odgovor #5 poslato: 11.07.2014. 10:35 »

Ovo je još jedan dokaz da je teorija ( i praksa proizvođača baterija-akumulatora) jedno a amaterska praksa (pomalo) nešto drugo.
Hvala Tono!
Ranko YU1RRS
Sačuvana

Tono

  • Gost
Odg: RU-20 problem sa baterijama
« Odgovor #6 poslato: 26.07.2014. 00:21 »

Pozdravljeni,

evo obečanih fotografija:

1. originalni članci, koje sam izvadio iz jedne od baterija. Svaki članak posebno sam ispitao.



2. očiščeno i pjeskareno kučište. Oprez, kučište je veoma mekano i može se pjeskarenjem sa nepodesnim pjeskom i previsokim pritiskom brzo uništiti.



3. Ofarbano kučište i novi članci. Kao podlogu i izolaciju upotrebio sam penu, koja se inače postavlja ispod laminata.



4. Ovde se vidi podloga od pene.



5. Završni sloj  :)



6. Voila, eto baterije :)



7. i na kraju još fotografija RU-20 u radu. Boja kučišta nije ispala loše, ali malo odstupa od ostalih delova RU-20.



Rekonstrukciju baterije na slikama uradio sam na leto 2004 godine, znači pre 10 godina. Do danes je baterija kao nova, upravo sam je napunio originalnim punjačem. A sutra RU-20 ide na izlet u brda :)

Eto, toliko sa moje strane, puno uspeha!

Tono, S51AG
« Poslednja izmena: 26.07.2014. 00:24 od strane Tono »
Sačuvana